27 jul 21 94% tevreden over contact met politiemedewerker
De eerste zes maanden van dit jaar werden in onze kantoren 1 582 aangiftes of meldingen op afspraak gemaakt. Ruim drie vierde (78%) van deze afspraken werd geboekt in Geel. De helft werd door de burger zelf online vastgelegd. De overgrote meerderheid (94%) van de respondenten die na afloop de kwaliteitsbevraging hebben ingevuld, is (heel) tevreden over het contact met de politiemedewerker.
Top 3 niet-dringende aangiftes en meldingen
‘Beledigingen, bedreiging, laster en eerroof’ werd het meeste aangegeven (12%), gevolgd door ‘verlies of diefstal van het inschrijvingsbewijs van een voertuig’ (12%) en ‘fraude en oplichting via internet of sociale media’ (11%).
50 procent boekt online
De helft van de personen die een aangifte kwam doen, maakte zelf online een afspraak. Dinsdag en woensdag zijn de drukke dagen aan het onthaal. 91 procent van de mensen die een afspraak maakten, woont in de politiezone. Bijna drie vierde (72%) kan binnen de 48 uur terecht voor een niet-dringende aangifte. Tien procent daagde niet op voor zijn of haar afspraak.
Kwaliteitsbevraging
Eén op de vijf personen die een kwaliteitsbevraging ontvingen na een bezoek, vulde deze in. Hieruit blijkt dat 76 procent weet dat we op afspraak werken. 94 procent is tevreden over het contact met de politiemedewerker en 90 procent van de respondenten heeft vertrouwen in onze politiezone. Het slechtste scoren we op het waarborgen van de privacy. Dertien procent is hier (heel) ontevreden over. We bekijken dan ook hoe we dit kunnen verbeteren, rekening houdend met de huidige corona-maatregelen.